Уманський НУС | сьогодні: 26.03.2024

СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА – ОСНОВА ВИЗНАЧЕННЯ СТРАТЕГІЧНОГО НАПРЯМУ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР

Автор(и) Бленда Н. О., , , Уманський національний університет садівництва
Коротєєв М. А., кандидат економічних наук, , Уманський національний університет садівництва
Соковніна Д. М., кандидат економічних наук, , Уманський національний університет садівництва
Соколюк С. Ю., кандидат економічних наук, , Уманський національний університет садівництва
Жарун О. В., кандидат економічних наук, , Уманський національний університет садівництва
Рубрика Економіка
рік 2021 номер журналу Випуск 99 Частина 2
сторінки 124-131 індекс УДК 005.33:338.1
Індекс DOI 10.31395/2415-8240-2021-99-2-124-131 (Лінк)
Аннотація Розглянуто суть і значення стратегічного аналізу у процесі визначення стратегічного напряму розвитку підприємств. Досліджено підходи до здійснення стратегічного аналізу зовнішнього середовища, визначено інструменти і методи його проведення. Встановлено, що основними методами оцінювання впливу факторів зовнішнього середовища є PEST-аналіз та SWOT-аналіз. PEST-аналіз дозволяє виявити фактори зовнішнього середовища, які найбільше впливають на діяльність підприємницьких структур, а також передбачити сприятливу чи загрозливу динаміку їх впливу. Враховуючи глобалізацію суспільства, поглиблення та загострення глобальних проблем, запропоновано доповнити матрицю PEST-аналізу чинників макросередовища блоком «Global Problems/Глобальні проблеми», що охоплює проблеми економічної, енергетичної, демографічної, соціальної, екологічної та інших сфер людського існування, які через вплив на зміну факторів зовнішнього середовища формують відповідні зміни у внутрішньому середовищі.
Ключові слова стратегічний аналіз, зовнішнє середовище, методи стратегічного аналізу, PEST-аналіз, глобальні проблеми, SWOT-аналіз
Завантажити файл    (завантажень: 395)