ФІНАНСОВО-МОВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ФАКТОР ЯКОСТІ РІШЕНЬ У БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЯХ

Автор(и) Пономаренко О. В., , , Уманський національний університет садівництва
Непочатенко З. В., , , Уманський національний університет садівництва
Рубрика Економіка
рік 2025 номер журналу Випуск 107 Частина 2
сторінки 340-349 індекс УДК 336:005.57:81'246.2
Індекс DOI 10.32782/2415-8240-2025-107-2-340-349 (Лінк)
Аннотація У статті теоретично обґрунтовано фінансово-мовну компетентність як чинник якості бізнес-комунікацій і управлінських рішень у фінансовій сфері. На основі аналізу класичних підходів до комунікативної компетентності та літератури запропоновано концептуальну модель причинно-наслідкового зв’язку компонентів. Доведено, що термінологічна точність, дискурсивна організація текстів і міжкультурна чутливість знижують ризик мовних непорозумінь, підвищують прозорість комунікації та сприяють валідній інтерпретації фінансових даних. Узагальнення емпіричних результатів міжнародних досліджень демонструє позитивний зв’язок читабельності фінансових розкриттів з інвестиційними рішеннями, а вітчизняні праці підкреслюють потребу цілеспрямованого формування професійної мовної компетентності у підготовці економістів та фінансистів. На методичному рівні обґрунтовано інтеграцію ESP/CLIL у навчальні плани мовних дисциплін через автентичні жанри фінансової комунікації, симуляції рішень та єдині рубрики прозорості. Зроблено висновок, що інвестування у фінансово-мовну компетентність є елементом системи управління якістю знижує комунікативні помилки та підвищує точність управлінських висновків.
Ключові слова фінансово-мовна компетентність, бізнес-комунікація, ESP, CLIL, читабельність фінансових звітів, якість управлінських рішень, міжкультурна комунікація
Завантажити файл    (завантажень: 1)